Wednesday, August 29, 2012

Derita Luka Anak Patani

nilah kad pengenalan Tuan Zulkifli yang masih dalam penjara.(Lihat Derita Anak Patani). Sebagai anak jajahan Siam nasibnya tidak menentu.Hukuman 10 tahun 6 bulan telah dijatuhkan dan dalam usia yang sebegitulah muda telah menghadapi ujian yang cukup berat.Anak muda lepas madrasah di Patani terpaksa menghadapi tuduhan ini dengan tabah.Kepada Allah dia berserah.


Dia dan keluarga tiada tempat untuk mengadu dalam kes ini.Menurut wakil penduduk yang hadir dalam perbicaraan itu,ianya berjalan dengan begitu pantas sekali dan Tuan Zulkifli didapati bersalah!



 
Ini wajah Tuan Zulkifli. Dia anak kampung.Nama kampungnya disebut orang Kampung Gelong.Ibunya masih ada tetapi sudah lanjut usia.Sudah berusia 60 tahun.

Tuhan itu Maha Pengasih,Maha Menyayang. Dia masih punya anak lelaki lagi. Anak inilah yang membantu mencari rezeki untuknya serta keluarga.Dia juga diuji dengan anak lelakinya yang mengidap penyakit DS(Down Syndrome). Anak ini sudah berusia 22 tahun.

Hati siapa yang tidak terharu melihat keadaan ini berlaku dihadapan mata dan didalam keadaan sedar.Walaupun tak banyak yang dapat dilaku untuk Tuan Zulkifli tetapi kita punya kekuatan senjata iaitu doa.Dan Tuan Zulkifli masih mempunyai ibu,ibu lah 'senjata'yang paling mujarab. Sama-samalah kita berusaha dan berdoa untuk Tuan Zulkifli.

Dan kami dari Amani Malaysia cukup perihatian  dengankeadaan Tuan Zulkifli dan keluarganya.

Sumber: kembarakhalifah.blogspot.com

No comments: