Monday, August 3, 2015

Ramadhan Cinta Syuhada' : Kisah Ketiga ~ Redha dengan ketentuan ALLAH s.w.t

Kampung Serong, Pattani.



Jamilah bt Abdullah, 26 tahun menerima qada dan qadar ALLAH untuk menjaga dua anak lelakinya yang berumur 3 tahun dan 10 bulan akibat kehilangan suami tercinta. Suaminya, Nik Idris Haji Mad Zin, 29 tahun di tembak kerana dituduh cuba menembak tentera.



Sebelum kejadian, beliau pernah ditangkap atas kes menembak mati seorang sukarelawan. Beliau dimasukkan ke Penjara Pattani selama 70 hari dan dibebaskan. Namun, pada 13 Mei 2015, beliau yang berada di rumah sahabatnya untuk bekerja tiba-tiba dikepung pihak tentera. Semua yang berada di dalam rumah itu termasuk keluarga kawannya dan Nik Idris sendiri telah menyerah diri. Namun, pihak tentera telah menarik Nik Idiris masuk kembali ke dalam rumah untuk memberitahu di mana senjata milik beliau yang  di sembunyikan.

Selepas beberapa ketika, terdengar bunyi tembakan di dalam rumah dan bekalan elektrik terputus. Nik Idris di katakan cuba melawan pihak tentera. Beliau menghembuskan nafas terahkir di tempat kejadian.

Kini, ayah kepada Nik Idris dikatakan menjadi sasaran pihak tentera. Rumah sentiasa didatangi tentera. Semoga keluarga ini dilindungi dari sebarang kecelakan.



“SILA KONGSIKAN ARTIKEL INI ATAS NAMA KEADILAN BUAT RAKYAT PATANI. MOHON SEMUA DOAKAN PERLINDUNGAN KEPADA SAUDARA SEISLAM DI PATANI”